Martijn maakt samen met zijn team van oud hout nieuwe meubels

Martijn lacht en hout een stuk hout beet

Martijn maakt van oud hout nieuwe meubels. Hij combineert zijn kennis over houtwerken met zijn vaardigheden om zo mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt te kunnen begeleiden. Samen met zijn team werkt hij in de houtwerkplaats bij het Circulair Warenhuis.

“Ik ben Martijn Perquin, 47 jaar, vader van twee zonen en chef houtwerkplaats bij het Circulair Warenhuis. Na wat flinke omzwervingen door mijn carrière ben ik een aantal jaar geleden in mijn eigen re-integratie-traject als vrijwilliger bij het Circulair-Warenhuis gaan werken. Toen we dit concept serieus gingen uitbouwen, heb ik het opzetten en runnen van de houtwerkplaats als betaalde baan op mij genomen.”

“Wij maken van alle meubels, die zijn ingeleverd bij de kringloopwinkel maar niet worden verkocht, nieuwe meubels. We maken van dit ‘afval’ hout nieuwe meubels, door het zo te zagen en te schaven dat er weer mooi gaaf bronmateriaal is om mee te werken.”

“Ik begeleid onze medewerkers met afstand tot de arbeidsmarkt en zorg dat de werkplaats in zijn geheel goed loopt en onze meubels mooi, netjes en op tijd bij onze klanten terecht komen.”

Ontdek meer over Martijn en het Circulaire Warenhuis

Martijn en zijn team bouwden ook de festivalfiets van Stichting 2030. Josta vertelde over de fiets en de bijzondere rol die deze vervulde tijdens Festival 2030 tijdens onze talkshow:

Martijn kiest een plankje van een blauwe kar
Een stapel gerecycled hout in een blauwe kar
Martijn zaagt een plank in de houtwerkplaats
Martijn houdt een stuk hout beet in de houtwerkplaats