Schuif aan tafel bij tientallen doeners die zich inzetten voor hun stad

Studenten van de Hogeschool Leiden helpen met het opruimen van de Lammermarkt

Leiden bruist van de duurzame initiatieven opgezet door bewoners, ambtenaren, studenten, ondernemers, onderzoekers, jongeren en anderen. Tijdens Festival 2030 lieten we zien hoe zij bijdragen aan een betere, eerlijkere en meer duurzame wereld en het behalen van de duurzame ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties (de sdg’s).

We sloten de maand af met een spetterende live talkshow die de oogst van het festival bij elkaar brengt en breed deelt. In een vier uur durend programma gaan buurtbewoners, ondernemers, wetenschappers en andere deelnemers in gesprek met ‘mogelijk makers’ zoals lokale politici. Op basis van de ervaringen van de maand onderzoeken we de vraag: Hoe zorgen we samen voor de transitie naar een meer duurzame buurt, stad en regio waar iedereen aan meedoet en van profiteert?

Schuif aan tafel bij Simone Filippini, Eline Dekeyster, Marcel Terlouw, Eveline Idema, Anja Möltgen, Yung Lie, Mazen Kara, Rayan Younis, Nessrin Almosrani, Nanou van Iersel, Ashley North, Michael Peter Edson en Lucien Geelhoed. Met muziek, poëzie, impressies uit de stad, en veel meer!

Programma:

0:06 Thema: Duurzaam voor, door en met iedereen
45:10 Muzikaal intermezzo
59:24 Thema: Arm zijn is duur
1:45:30 Muzikaal intermezzo
1:57:42 Thema: Stad voor iedereen?
2:44:29 Muzikaal intermezzo
2:58:54 Thema: Duurzaam, actie!
3:49:13 Afsluiting en muzikaal slot

De coverfoto op YouTube van deze video is van Carl Halal.